Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 8 december, 2012

Sista helgen och jobb

Sista helgen nu i den här lägenheten, och det är bäst att jag sätter fart och gör klart så mycket som möjligt i helgen med städning och sånt. Eventuellt kan jag och sonen köra förrådsgrejjer och kanske lite mer när han är klar med att hjälpa en kompis flytta. Men det beror på tid och ork från hans sida, men det vore toppen om det kunde lösa sig eftersom han ändå har lånat en större bil från sitt jobb.

Jag ska därför försöka hinna med så mycket jag kan nu så det bara är för oss att lasta in saker och köra iväg det. Och så vill jag passa på att städa medans det är ljust.

Fick erbjudande om parkeringsplats igår också, och den var väldigt bra placerad så den ska jag ringa och tacka ja till på måndag.

Börjar längta tills jag är på plats i nya lyan…vill packa upp och få ordning direkt och få till lite julstämning. Har bara ställt en adventsljusstake i fönstret här.

Katterna får flytta till landet ett par dagar under själva flyttdagarna. Det blir en omställning för dom, men hoppas att dom tar flytten bra. Har ju hört talas om att katter kan bli osams när dom kommer till nya platser, även att de känner varann så väl så är det väl något slags revir-uppgörande de sysslar med. Men jag vet inte om mina katter har revirtänk på det viset….har aldrig sett dom göra upp sånt tidigare utan det flyter alltid på bra, så det ska väl inte vara någon fara.

Sen kan jag berätta att jag har fått jobb! Tjihoo..äntligen en inkomst! Det kom mycket lägligt…nu slipper jag tömma hela sparkontot som jag har levt på nu ett tag.  Ska börja med en mjukstart på onsdag och torsdag, ska bara jobba mellan 8-12 så det passar ju bra ihop med flytten som sker på fredag/lördag.

Nej nu måste jag sätta igång här med flyttgörat!

 

Read Full Post »

Voff

Hej, får jag lov att presentera min lilla hund, Maxi!

 

DSC02034 (1)

 

 

Tigger chips…och när det inte serverades små bitar tillräckligt fort så satte han sig så här..hehe..knasboll.

Read Full Post »